Skriv FEDE tekster som Google elsker

Hej – Jeg vil gerne fortælle dig lidt om det, som Google kalder for tyndt indhold. Og for at vi ligesom kan få nogle billeder på det her tynde indhold, Så vil jeg, men det har du efterhånden allerede lært, at på mine videoer, så vil jeg tage dig en lille tur ud i den virkelige verden, for ligesom at illustrere, hvad det er jeg mener.

Jeg kommer ind til en tøjhandler, jeg vil gerne have en ny blazer. Så den her tøjhandler, ekspedienten, han går ned og så viser han mig den her, og siger, at den er er en rigtig flot en og sådan noget, og jeg tænkte, Ja den er faktisk rar og flot. Men jeg spørger, har i andre Blazere? For jeg kunne da godt tænke mig, at have noget forskelligt at forholde mig til. Selvfølgelig har de det.

Så han går over til et andet stativ, og han trækker den her ned og siger: Prøv lige at se den her, den er også lækker. Og jeg står og kigger lidt på den og siger: Øh er det ikke den samme, som du lige præsenterede mig for derovre før? Nej, siger han. Fordi knapperne, der er en lille farvenuance i dem i forhold til den derovre, Okay – Har du ikke noget, hvor vi virkelig bryder og ser noget andet. Jo jo jo, siger han.

Så han går over på det 3. tøjstativ og henter en blazer og siger: Prøv lige at se den her, den er altså lækker. Og igen står jeg og kigger på den og siger: Den minder meget om de to andre, som du har vist mig. Ja, siger han, men knapperne er firkantede og de andre steder, der var de runde.

Det kan vi sagtens tage med ud på nettet. og sige, at det som ekspedienten han gjorde, det var at vise mig tyndt indhold. Han viste mig tre forskellige jakker, men mere eller mindre var de, de samme. Hvis du nu går ud på din hjemmeside og siger: Jamen fint, jeg sælger,
hvad skal vi sige, overvågningskameraer. Dem har vi fire forskellige af, og den eneste forskel fra det her kamera og det her kamera, det er linsen. Den ene kan zoome lidt længere. Den her kan ikke zoome så langt og den her zoomer næsten ikke.

Så du tager de her tre kameraer og opretter tre forskellige sider på din webshop og så bruger du mere eller mindre den samme tekst på det første kamera, på det andet kamera og på det 3. kamera. Så har vi nøjagtig den samme situation, som vi havde med min blazer.
Den eneste forskel i de tre sider, det er zoomen på det her kamera.

Sådan et sted vil Google gå ind og sige: Det er tyndt indhold. Du bidrager ikke med noget særligt her, på den og på den og på den side. fordi de er nærmest identiske. Så det, som du skal prøve at undgå. Det er at skabe det, som hedder tyndt indhold.

Hvis vi nu tager ekspedienten, hvor jeg spurgte, har du en anden jakke? Det kan du tro jeg har. Jeg har også den her jakke, og så kommer han med en, hvor jeg tænker, hold da op, det er et helt andet snit, det er en hel anden farve, det er helt andre knapper. Den kan jeg meget bedre lide. Det var to vidt forskellige jakker.

Det skal vi også lave på den her side med kameraerne. Vi har en, to, tre sider. Men lad os nu prøve at sige Fint. Hvis det nu var dig, der solgte de her overvågningskameraer. Så kunne vi tage det ene kamera og sige, jamen det er sådan en, hvor man filmer tæt på, det kunne fx. være i en garage.

Så kan du skrive et eller andet om, at det her kamera er særligt velegnet til overvågning af garager, fordi det ikke skal zoome særligt langt. Det andet kamera her, det kan du så bruge udenfor eller til fx. en større garage, hvor der kan parkeres flere biler. Det vil sige, i stedet for bare at sige, at vi har det her kamera og vi har det her kamera og det her kamera med den og den og den zoom,

Så skaber du nogle historier rund om hver kamera. For at gøre dem fede, teksterne bliver fede, siderne bliver fede, de bliver ikke tynde. Så er der jo selvfølgelig meget arbejde i det fordi jeg har 1000 produkter, hvor det faktisk kun er knappens farve, der er til forskel.
JA, men hvis du ikke vil skabe tynde sider, så er det på med handsken og komme ind og prøve at lave en strategi, der siger hvordan får jeg lavet fede sider på alle mine produkter.

Jeg håber, at det her giver en lille ide om, hvor vigtigt det er, fordi hvis du fortsætter med at lave tynde sider, så vil du faktisk kunne opnå det, at Google mister interessen for dig, eller for din hjemmeside eller din webshop og så har du ikke særlig gode placeringer i Google og det koster altså kunder og penge.

Så, held og lykke med det. Prøv og gå ind og se, om din hjemmesider er en lille tynd sag eller om det er en tyk sag.